poniedziałek, 4 lipca 2011

Cerkwie-Cztery Pory Roku

Mój dobry kolega  Wzroko, którego pasją jest fotografowanie cmentarzy ,drewnianych kościołów i cerkwi poprosił mnie o moje akwarelowe interpretacje jego zdjęć, przedstawiające drewniane cerkiewki,co też z wielką przyjemnością uczyniłam i dziś prezentuję tutaj efekty mojej pracy.

WIOSNA-Cerkiew w Czerteżu jest typową cerkwią bojkowską, drewnianą, trójdzielną, krytą gontem, z pojedynczą nawą. Posiada jedną baniastą kopułę (w przeszłości trzy, w układzie podobnym do stosowanego w cerkwi łemkowskiej. W bezpośrednim sąsiedztwie cerkwi rozciąga się zabytkowy greckokatolicki cmentarz.

 LATO-Cerkiew św. Paraskewy w Kwiatoniu – dawna łemkowska cerkiew greckokatolicka. Obecnie używana jako kościół filialny parafii rzymskokatolickiej w Uściu Gorlickim. Należy do najlepiej zachowanych cerkwi łemkowskich w Polsce. Znajduje się na szlaku architektury drewnianej województwa małopolskiego


JESIEŃ-Dobroslava - wieś na Słowacji w kraju preszowskimpowiecie Svidník. Dobroslava położona jest w historycznym kraju Szarysz, na szlaku handlowym z Węgier do Polski. Pierwsze wzmianki o wsi pochodzą z 1600 r.[potrzebne źródło]. We wsi znajduje się drewniana cerkiew pw. św. Paraskiewy, zbudowana w 1705 r.

  
ZIMA-Bodaki

Cerkiew prawosławna p.w. św. Dymitra. Beskid Niski.


A tu wszystkie razem ,niebawem będą zdobić ścianę sypialni Kazika i jego rodzinki:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Górskie pejzaże 2

 TRZY KORONY I DUNAJEC PIENINY CZERWONY KLASZTOR  SIANOKOSY W PIENINACH KOSKOWA GÓRA KOPY SIANA  W PIENINACH ...